"АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ КӨКШЕТАУ ҚАЛАСЫ БОЙЫНША БІЛІМ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ КӨКШЕТАУ ҚАЛАСЫНЫҢ "АЛТЫН БАЛА"  БАЛАБАҚШАСЫ" МКҚК
ГККП "ДЕТСКИЙ САД "АЛТЫН БАЛА" ГОРОДА КОКШЕТАУ ПРИ ОТДЕЛЕ ОБРАЗОВАНИЯ ПО ГОРОДУ КОКШЕТАУ УПРАВЛЕНИЯ ОБРАЗОВАНИЯ АКМОЛИНСКОЙ ОБЛАСТИ"

Мектепке дейінгі жастағы балалардың тілдік дамуының негізгі мәселелері

МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ ЖАСТАҒЫ БАЛАЛАРДЫҢ СӨЙЛЕУ ДАМУЫНЫҢ НЕГІЗГІ МӘСЕЛЕЛЕРІ Сөйлеу-табиғаттың ұлы сыйы, соның арқасында адамдар бір-бірімен байланысуға, әлемді білуге мүмкіндік алады. Алайда, табиғат оның пайда болуы мен қалыптасуына өте аз уақыт бөледі — ерте және мектепке дейінгі жас. Дәл осы кезеңде ауызша сөйлеуді дамытуға қолайлы жағдайлар жасалады, баланың жазбаша сөйлеу формаларына (оқу және жазу) негіз қаланады. ИЯ, барлығы дерлік сөйлей алады, бірақ дұрыс сөйлей алады, тек біздің бірліктеріміз. Қазіргі мектеп жасына дейінгі балалардың даму деңгейін қанағаттанарлықсыз деп сипаттауға болады. Қазіргі мектеп жасына дейінгі баланың сөйлеуін дамытудың типтік мәселелері: * Қарапайым сөйлемдерден тұратын моносиллабты сөйлеу ("ситуациялық" сөйлеу). Емес-жалпы сөйлемді грамматикалық тұрғыдан дұрыс құру мүмкіндігі. * Сөйлеудің кедейлігі. Сөздік қоры жеткіліксіз. * Сөйлеуді жаргон сөздермен қоқысқа тастау (теледидарды қайта қараудың нәтижесі, нели қолдану

* Нашар диалогтық сөйлеу: сұрақты сауатты және қол жетімді түрде тұжырымдай алмау, қажет және орынды болса, қысқа немесе егжей-тегжейлі жауап құру. * Монолог құра алмау: мысалы, ұсынылған тақырып бойынша сюжеттік немесе сипаттамалық әңгіме, мәтінді өз сөзіңізбен қайталау. (Бірақ бұл шеберлікті мектепке алу керек). * Өз тұжырымдары мен тұжырымдарының логикалық негіздемесінің болмауы. * Сөйлеу мәдениеті дағдыларының болмауы: интонацияны қолдана алмау, дауыс пен сөйлеу қарқынын реттеу және т. б. * Нашар дикция. Неліктен компьютерлік технологиялар дәуірінде сөйлеуді дамыту үшін бәрі болған кезде: компьютерлер, телефондар, Теледидарлар, сөйлеу қабілеті бұзылған балалар көбірек кездеседі. Балалардың нашар сөйлеуінің себебі неде? Көптеген себептер бар. Олардың негізгілері: 11балалардың денсаулығының нашарлауы (экология, туу жарақаттары, жүктілік кезіндегі ананың ауруы, ата-аналардың жаман әдеттері және т.б.). 

Соңғы жылдары гиперактивті балалар, эмоционалды - еріктік саласы бұзылған, сөйлеу және психикалық дамуы тежелген балалар саны тез өсуде (сонымен қатар, дамуында ауытқулары бар барлық мектеп жасына дейінгі балалар арасында ең көп санат-сөйлеу кемістігі бар балалар (45-тен 60% - ға дейін) Сөйлеуді дамыту мәселелеріндегі отбасылық тәрбиенің теңгерімсіздігі: Ата-аналардың гиперопекасы (баланың қалауын болжау, оған барлық істерді аяқтау) және мазасыздықтың жоғарылауы (мысалы, тамақтану кезінде олар баланың тұншығып, тамақты ұнтақтайды деп қорқады, осылайша сөйлеу аппараттарының бұлшықеттерін дамытуды қиындатады). Планшеттермен, телефондармен, теледидарлармен сөйлесу үшін тірі эмоционалды байланысты ауыстыру. Балалар дұрыс, әдемі орыс сөзін есту мүмкіндігінен айырылады. Озық дамуға шамадан тыс құмарлық (мысалы, шет тілдерін оқыту). Әлемнің барлық дерлік тілдері бірқатар сипаттамалар бойынша, әсіресе дыбыстық тұрғыдан бір-біріне қайшы келетіні ескерілмейді

Оқуды ерте меңгеру. Репрессиялық педагогика. Авторитарлық қарым-қатынас стилі кең таралған, онда мұғалімнің нұсқаулары мен бұйрықтары басым. Мұндай қарым-қатынас формальды, жеке мағынасы жоқ. Мұғалім сұхбаттасушылар тең құқылы серіктестер ретінде өзара әрекеттесетін демократиялық қарым-қатынас стилінің мәдениетін білуі керек. Әрине, балабақша мен отбасының тығыз қарым-қатынасы балалардың сөйлеу қабілетін дамыту мәселесін шеше алады. Бірақ ата-аналар не істей алады және не істеуі керек: Ах, ең алдымен, ол дүниеге келген сәттен бастап баламен эмоционалды қарым-қатынас! Екіншіден, балалармен сөйлесіп, сөйлескен кезде өз сөзіңізге үнемі назар аударыңыз: ол сабырлы, анық және түсінікті болуы керек. Бала ең алдымен сізден сөйлеуді үйренетінін ұмытпаңыз, сондықтан сөйлеуіңізді, оның дұрыстығын қадағалаңыз. ☀ Әрі қарай, - егер сіз баланың сөйлеу проблемалары бар екенін байқасаңыз, мамандарға (логопед, невропатолог) жүгінуден қорықпаңыз. ☀ Жиі оқыңыз

Түнде оқу баланың сөйлеуін дамытуда маңызды рөл атқарады, ол жаңа сөздерді, бұрылыстарды игереді, есту қабілетін дамытады. Оқығаныңызды талқылауды ұмытпаңыз. ☀ Балалармен өлең жаттаңыз (бұл сөйлеу мәнерлілігі мен есте сақтауды үйретеді). ☀ Балаларды тілдің бұралуын және таза бұралуын айтуға үйретіңіз (айтылымды жақсартады). ☀ Балаларды жұмбақтарды болжауға және шешуге үйрету-бұл сабақ оларды қорытынды жасауға, талдауға, ойлауды дамытуға үйретеді. Бұл жағдайда міндетті түрде баладан сұрау керек " қалай ойладыңыз? ", "неге? » ☀ Қолдың ұсақ моторикасын дамытыңыз, бұл да сөйлеудің дамуына әкеледі. ☀ Табиғатқа бірлескен сапарлар, экскурсиялар, мұражайларға бару ұйымдастырыңыз. Ең бастысы-балаларыңызды жақсы көріңіз, оларға көмектесіңіз.

Балаңызға бұл сөз тіркестерін қаншалықты жиі айтатыныңыз туралы ойланыңыз: Сіз ең сүйіктісіз! Сіз көп нәрсені жасай аласыз! Біз Сенсіз не істер едік! Маған кел! Бізбен бірге отырыңыз! Мен саған көмектесемін. Мен сіздің жетістіктеріңізге қуаныштымын. Маған не болғанын айтыңыз.

Жаңартылған күні: 10.01.2025 18:46
Құрылған күні: 10.01.2025 18:46

Ұйымдар тізімі
Текст